Dziennik elektroniczny

Informatyka – klasa 6b

2 kwietnia 2020 r.

Temat: Tworzymy multimedialną „Bajkę o rybaku i rybce” w programie Baltie.

W środowisku programowania Baltie możemy stosować multimedia – dodawać do programu obrazy, teksty, animacje i dźwięki.

Skorzystamy z poznanych możliwości środowiska programowania Baltie i utworzymy historyjkę inspirowaną „Bajką o rybaku i rybce” Aleksandra Puszkina. 

Zaprogramujemy dwie sceny z bajki.

  1. W pierwszej scenie rybak przychodzi nad morze, w którym pływa złota rybka. Rybak łowi ją i prosi o pałac, po czym pozwala  rybce odpłynąć.
  2. W drugiej scenie rybak wraca znad morza i zamiast starego domu widzi pałac.

Ważne: Scena w programie Baltie ma szerokość 585 pikseli i wysokość 290 pikseli. 

Współrzędne sceny:

Obejrzyj filmik i wykonaj rysunek oraz program. Nie usuwaj folderu Bajka i zawartych w nim plików. Na kolejnej lekcji będą one potrzebne.

Zadanie domowe

Prześlij poprzez moduł ZADANIA DOMOWE w dzienniku wykonany program (+ rysunek). Zanim wyślesz program kliknij na  folderze BAJKA prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybierz WYŚLIJ DO – FOLDER SKOMPRESOWANYM ZIP. Powstały plik (z suwakiem) wyślij przez dziennik.

Instrukcja – jak przesłać zadanie?

UWAGA! Aby wysłać zadanie, trzeba być zalogowanym na koncie ucznia – nie rodzica!

W prawym górnym rogu przeglądarki klikamy na ZADANIA DOMOWE

Pojawi się lista dostępnych zadań. Przy przedmiocie informatyka po prawej stronie jest przycisk WYŚLIJ ROZWIĄZANIE – klikamy.

W okienku, które wyskoczy klikamy na Przeglądaj i wskazujemy utworzony plik ZIP z pulpitu. Następnie klikamy WYŚLIJ.

 

26 marca 2020 r.

Temat: Projekt – gra spadające jabłka.

Obejrzyj film pokazujący jak zrobić grę spadające jabłka.

 

Dostępność