Nasza szkoła w roku szkolnym 2024/2025 przystąpiła do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
W ramach programu zakupione zostały nowości wydawnicze do biblioteki szkolnej. Będą odbywały się liczne akcje, wydarzenia i konkursy promujące czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, o których będziemy informować na stronie szkoły oraz na oficjalnym profilu szkoły na Facebook'u.
Dzień Głośnego Czytania w Parowozowni
26.09.2024 r.
W ramach współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną uczniowie klasy 2b naszej szkoły wraz z wychowawcami wzięli udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania w skierniewickiej Parowozowni.
Dzieci miały okazję obejrzeć książki tematycznie związane z koleją i wysłuchać ich fragmentów.
Oprócz tego uczestniczyły w lekcji muzealnej, którą przeprowadził p. Sławomir Sidor. Serdecznie dziękujemy.
Projekt "Wkrótce będę czytelnikiem"
17.10.2024 r.
W październiku uczniowie klas pierwszych rozpoczęli przygodę z biblioteką szkolną. Cykl spotkań "Wkrótce będę czytelnikiem" zapoczątkowała prezentacja książki "Wypożyczalnia skrzydeł" w teatrze kamishibai.
Projekt edukacyjny "Polscy nobliści w dziedzinie literatury"
25.10.2024 r.
Gazetki ścienne na temat życia i twórczości Wisławy Szymborskiej oraz Czesława Miłosza zainaugurowały realizację projektu edukacyjnego "Polscy nobliści w dziedzinie literatury".
W październiku uczniowie klas 5e, 7a i 6e uczestniczyli w zajęciach tematycznych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, poznawali fragmenty utworów, oglądali wystawy i gazetki. Projekt będzie realizowany przez cały rok szkolny dla klas 4-8.
Nietypowy teatr - kamishibai dla dzieci
4.11.2024 r.
W poniedziałek biblioteka szkolna gościła uczniów klasy 2a na zajęciach tematycznych związanych ze Świętem Niepodległości. W ramach projektu "Nietypowy teatr - kamishibai dla dzieci" uczniowie obejrzeli książkę pt. "Niepodległa - 11 listopada". Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa obrazkowego wśród uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zajęcia będą kontynuowane w pozostałych klasach drugich.